Inclusieve leraarskamers: een werk van en voor iedereen

Het project Diverse Leraarskamer leerde ons veel over de aanpak van drempels die leerlingen, studenten en leerkrachten met migratieachtergrond te overwinnen hebben in hun weg naar het beroep en op school.

Vanuit alle gesprekken, focusgroepen en onderzoeken formuleerden we verschillende aanbevelingen voor verschillende doelgroepen.

Inclusieve leraarskamers creëren waar elke leerkracht zich welkom voelt en zich professioneel ten volle kan ontwikkelen is immers een collectieve opdracht.

Schoolteams, schoolleiders, lerarenopleidingen en beleidsmakers: iedereen kan bijdragen.

Lees hier ons samenvattend rapport met conclusies en aanbevelingen.

Bekijk hier onze concrete wenken voor:

Vond je dit artikel leuk? Deel het met je netwerk!

Lees ook...

ontmoet Yamina

Yamina, rechtsgeleerde van opleiding met een bijkomend diploma in economie, werkte 25 jaar als juriste. Vorig jaar koos ze voor een switch naar het onderwijs

Lees meer »

Ontmoet Alumna Els

In 2017 maakte Els de overstap naar het onderwijs en vervoegde de cohorte Colibro die van 2017 tot 2019 het Teach for Belgium-leiderschapstraject doorliep. Ondertussen

Lees meer »

Inschrijven voor onze newsletter

* indicates required
NL
This site is registered on wpml.org as a development site.