Op een dag zullen alle leerlingen dezelfde slaagkansen hebben, ongeacht hun socio-economische achtergrond.
Teach for Belgium mobiliseert, selecteert, vormt en ondersteunt geëngageerde mensen die zich willen inzetten als leerkracht in Belgische scholen met de meeste sociaaleconomische kwetsbare leerlingen.
Waarom lesgeven met Teach for Belgium?
Netwerk
Je maakt deel uit van een dynamisch netwerk van geëngageerde mensen die zich inzetten voor kwalitatief onderwijs voor alle leerlingen.
Vorming
Door je aan te sluiten bij Teach for Belgium volg je in de zomer een intensieve vorming van 5 weken waarin je voorbereid wordt op je lesopdracht.
Werkgelegenheid
Na je vorming heb je minimaal twee jaar een plaats op een school om les te geven, en ontvang je een salaris als leerkracht vanaf de eerste dag voor de klas.
Ondersteuning
Je wordt gedurende je twee eerste schooljaren intensief gevormd en ondersteund. Dit dankzij 6 vormingsdagen per jaar en individuele ondersteuning van een tutor die je minstens één keer per maand in de klas komt observeren.
Wil je ons steunen?
Vind jij ook dat iedereen in België gelijke onderwijskansen moet hebben?
Dat het onaanvaardbaar is dat de slaagkansen van een leerling nog steeds afhankelijk zijn van zijn socio-economische achtergrond?
Dat we, om de uitdagingen van de 21ste eeuw het hoofd te bieden, absoluut moeten investeren in het onderwijs van toekomstige generaties?
Laat ons dan actie ondernemen en samenwerken voor positieve verandering
Ik doe een gift
Dankzij mijn gift kan Teach for Belgium zijn missie voortzetten en zich inzetten voor kwalitatief onderwijs voor alle jongeren.
Lees meer op onze blog
10 ONDERWIJSTECHNIEKEN SPECIAAL VOOR JOU GESELECTEERD DOOR ONZE DEELNEMERS
Zij zijn de rode draad doorheen de Teach for Belgium-aanpak: de onderwijstechnieken, oftwel Teaching Techniques1, die voor rust, routine en eigenaarschap bij de leerlingen zorgen
Duwen we onze leerkrachten de burn-out in?
Wanneer je bij Teach for Belgium het tweejarig vormings- en ondersteuningsprogramma volgt, ga je als onervaren leerkracht aan de slag in één van de scholen met de meest socio-economisch kwetsbare leerlingen in België.
Schooltraject De Kleine Wereldburger
Het creëren van diverse en inclusieve leraarskamers vraagt inspanningen van iedereen, niet in het minst van schoolleiders. Binnen het project Diverse Leraarskamer wilden we dan ook scholen, die rond dit thema wilden werken, de kans geven zich te laten ondersteunen via procesbegeleiding. Schoolmaker Zouhra Naeme nam deze begeleiding op zich vanuit meer dan twintig jaar professionele ervaring rond het thema diversiteit; zij was onder andere diversiteitscoördinator bij stad Gent en het stedelijk onderwijs in Antwerpen.
Inclusieve leraarskamers: een werk van en voor iedereen
Het project Diverse Leraarskamer leerde ons veel over de aanpak van drempels die leerlingen, studenten en leerkrachten met migratieachtergrond te overwinnen hebben in hun weg naar het beroep en op school.