Verhalen van deelnemers

Meet Annemie

Annemie ging tot de verbazing van haar famile en vrienden aan de slag als leerkracht Nederlands. Ze geeft les op een Franstalige school waar ze zowel in een taalbad als cultuurbad ondergedompeld wordt.

Lees meer »
De Community

Cocoparts

Maak kennis met de Cocoparts, de trotse vertegenwoordigers van onze deelnemers. Wie ze zijn, waarom ze meedoen en wat ze nu precies doen, ontdek je in dit artikel.

Lees meer »
De Community

Onze talentvolle Student Board

Bij Teach for Belgium, wordt de stem van de leerlingen gehoord! Maak kennis met onze Student Board, een groep van talentvolle jongeren die ons onmisbaar advies en feedback geven.

Lees meer »
Verhalen van deelnemers

Meet Ellen

De 24-jarige Ellen ruilde de kust van Oostende in voor de stadsgebouwen van Brussel. Ze startte er als leerkracht Nederlands en werd omvergeblazen door de openheid en mindset van haar leerlingen.

Lees meer »
Verhalen van deelnemers

Meet Hélène

Hélène, 22, studeerde af als ingenieur-architect en is nu STEM-leerkracht in Brussel. Het gebrek aan vrouwelijke leerkrachten in STEM-richtingen ligt volgens haar aan meerdere factoren.

Lees meer »
Verhalen van deelnemers

Meet Alicia

Alicia, 28 jaar en sociologe van opleiding, werd leerkracht Frans in Molenbeek. Dankzij de begeleiding van haar tutor Amelie, voelde ze zich enorm ondersteund tijdens het leerproces.

Lees meer »
Verhalen van deelnemers

Meet Chemma

Chemma is 25 en werd leerkracht Nederlands in een school in Laken. Doordat ze zelf een migratie-achtergrond heeft, merkt ze dat de leerlingen zich in haar herkennen.

Lees meer »
In de Pers

Coronadagboek Zara Callebaut

Teach for Belgium leerkracht Zara Callebaut geeft les in Gent en hield gedurende enkele weken een coronadagboek bij. Haar artikels verschenen in De Standaard.

Lees meer »
Teach in Action

Iedereen is “Sprout to be Teach”

De 3de editie van het internationaal evenement “Sprout to be Teach” vond dit jaar in de vorm van een webinar plaats. Hét onderwerp van de twee dagen was de impact van samenwerking op leerlingen.

Lees meer »

Op zoek naar een specifiek artikel of thema?

Inschrijven voor onze newsletter

* indicates required
NL